Gājēju tuneļa pārvērtības
Publicēts: 2018/04/10 16:22
Ogres Vēstures un mākslas muzejā interesentiem vēl tikai līdz 22. aprīlim atvērta izstāde “Ogre un ogrēnieši 90 gados”. Pilsētas jubilejai veltītajā izstādē eksponētas 90 fotogrāfijas no katra Ogres vēstures gada pa vienai.
1971. gada attēlā redzama fotomākslinieka Vitauta Mihalovska fotografētā Ogres dzelzceļa pārbrauktuve, kas te atradusies kopš dzelzceļa līnijas izbūves 1861. gadā. Laikā, kad Ogre no dažu simtu iedzīvotāju apdzīvota miesta tikai veidojās par pilsētu, dzelzceļa pārbrauktuve bija dabisks dzelzceļa šķērsošanas veids, kas apmierināja iedzīvotāju vajadzības un netraucēja arī vilcienu satiksmei. Taču ar laiku, palielinoties dzelzceļa satiksmei un pieaugot pilsētas iedzīvotāju skaitam, radās nepieciešamība pēc drošāka sliežu ceļa šķērsošanas veida.
Pilsētas plānotāju projektos iecere par tuneļa būvniecību parādās jau 1960. gados. Tunelis kā risinājums minēts gan domājot par pilsētas daļu savienošanu abpus dzelzceļam, gan arī kā veids vilciena pasažieru ērtai un drošai nokļūšanai uz platformas starp abiem sliežu ceļiem.
Tunelis izbūvēts 1978. gadā. 2002. gadā tam veikta rekonstrukcija, kuras laikā abos tuneļa galos izbūvēti nesošie metāla karkasi ar dzelzsbetona pārsegumu un jumta segumu, kā arī ierīkotas virsgaismas konstrukcijas. Veikts arī tuneļa pazemes daļas remonts.
Arī šogad, 30 gadus pēc savas izbūvēšanas, ogrēniešiem tik ierastais tunelis piedzīvo pārmaiņas. Jau vairākus gadus pārvietošanās cauri pazemes tunelim bija apgrūtināta, nobrauktuves un uzbrauktuves neatbilda mūsdienu standartiem un bija par šauru. Lai uzlabotu vides pieejamību un atvieglotu pārvietošanos cilvēkiem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, šovasar plānots tunelī izbūvēt liftus.
Nelielā bilžu galerijā piedāvājam atskatīties uz dzelzceļa pārbrauktuves un gājēju tuneļa pārvērtībām.
Informāciju sagatavoja Santa Šustere, Ogres Vēstures un mākslas muzeja vēstures speciāliste