Izskata turpmāko darbu plānu Zilajos kalnos
Publicēts: 2019/01/07 16:10
27. decembrī Ogres novada pašvaldībā notika Ogres un Ikšķiles novada pašvaldības aģentūras „Tūrisma, sporta un atpūtas kompleksa „Zilie kalni” attīstības aģentūra” (turpmāk aģentūra) Uzraudzības padomes sēde.
Sēdē piedalījās Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Egils Helmanis, kurš ir arī Uzraudzības padomes priekšsēdētājs, Tautsaimniecības komitejas priekšsēdētājs Juris Laizāns, izpilddirektora vietniece Dana Bārbale, Ikšķiles novada domes priekšsēdētājs Indulis Trapiņš, deputāts Juris Rudens, aģentūras direktore Ieva Kraukle un projektu vadītājs Armands Pivors.
Uzraudzības padomes sēdē tika izskatīti jautājumi, kas saistīti ar aģentūras 2019. gada budžetu. E.Helmanis norādīja, ka aģentūra turpinās savu darbu kā līdz šim, un izdevumi, kas saistīti ar tās uzturēšanu, ir jāsedz uz pusēm, bet par katra novada prioritātēm un to izmaksu segšanu no sākuma ir jālemj Uzraudzības padomes locekļiem, kuri pārstāv Ikšķiles un Ogres novadu.
Sēdes laikā padomes locekļi vienprātīgi vienojās, ka kopīgi no abu novadu pašvaldības budžeta tiks segti administratīvie izdevumi, izdevumi par saimnieciskiem uzturēšanas darbiem, aģentūras darbinieku algas. Runājot par pasākumiem, bez domstarpībām tika nolemts arī turpmāk Zilajos kalnos kopīgi organizēt tos pasākumus, kuri izveidojušies kā tradīcija, - mūzikas pasākumus “Mūzika Zilajos kalnos”, militāri patriotisko pārgājienu un vides izglītības pasākumu “Meža zinības”, kurā aktīvi iesaistās SIA “Rīgas meži”, Ogres tehnikums, dažādas vides pētniecības un aizsardzības institūcijas, biedrības un to speciālisti. E.Helmanis izteica priekšlikumu aģentūrai turpmāk nolikumā paredzēt maksu pasākuma “Meža zinības” dalībniekiem, ja tie ir citu (ārpus Ogres, Ikšķiles, Rīgas) novadu skolēni, tā palielinot savu ieņēmumu daļu. Pasaules čempionāts kamaniņu suņu sportā ir saistošs Ikšķiles pašvaldībai, par Pludmales volejbola festivālu vēl notiks sarunas.
Lai varētu lemt jautājumu par raidījumu filmēšanu par aktuālām tēmām Zilajos kalnos, par mājaslapas uzlabošanu, informācijas zīmju un stendu atjaunošanu aģentūras direktore uz nākamo Uzraudzības padomes sēdi sagatavos detalizētu prezentāciju ar konkrētām izmaksām. Diskutējot tika nolemts Zilajos kalnos statistikas vākšanas nolūkiem pagaidām neieviest apmeklētāju skaitīšanas sistēmu, bet gan izvietot web kameras, kurām var pieslēgties jebkurš interesents, lai sekotu līdzi klimatiskajiem apstākļiem dabas parkā. E.Helmanis ieteica aģentūrai padomāt arī par papildu soliņu uzstādīšanu no slēpošanas trases sākuma līdz skatu tornim, ko apmeklē arī gados vecāki cilvēki.
Sēdē tika turpināta diskusija arī par ceļa no autoceļa P5 virzienā uz Dubkalnu ūdenskrātuvi izbūvi. Jaunu ceļa posmu nepieciešams izbūvēt, jo esošo grants ceļu nevar paplašināt un sakārtot (noasfaltēt, izveidot gājēju un veloceliņu) – tas ved cauri dabas parkam un Natura 2000 teritorijai un šo darbu veikšanai nepiekrīt dabas aizsardzības institūcijas. Meklējot iespējamos risinājumus, projektētāji, izpētot situāciju, ir atraduši risinājumu šo ceļu izbūvēt apmēram 300 metrus tālāk virzienā uz Tīnūžu pusi. 2018. gadā ir saskaņots šī jaunā ceļa būvniecības projekts, nākamgad plānots sākt tā īstenošanu. Darbi ir sadalīti 4 kārtās, lai projektu īstenotu pakāpeniski. Šis ceļa posms ļaus gan Ogres, gan Ikšķiles iedzīvotājiem un citiem interesentiem nokļūt uz Smiltāju kapiem, piekļūt dabas parka “Zilie kalni” starta laukumam, Dubkalnu ūdenskrātuvei, kā arī nokļūt Ikšķiles novada Ezera ielas piegulošajām teritorijām. Izskatot šo jautājumu, tika nolemts, ka līdz nākamajai Uzraudzības padomes sēdei, kas notiks pēc 17. janvāra, I.Kraukle sagatavos prezentāciju, kā šie darbi tiek plānoti un par to iespējamām izmaksām.
Ogres un Ikšķiles novada pašvaldības aģentūras „Tūrisma, sporta un atpūtas kompleksa „Zilie kalni” attīstības aģentūra” Uzraudzības padomes 27.12.2018. sēdes video:
Ogres un Ikšķiles novada pašvaldības aģentūras „Tūrisma, sporta un atpūtas kompleksa „Zilie kalni” attīstības aģentūra” Uzraudzības padomes 27.12.2018. sēdes video: